kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Andrea Christofi - WaarBenJij.nu kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Andrea Christofi - WaarBenJij.nu

kathmandu

Door: andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

08 Oktober 2012 | Nepal, Kathmandu

Sinds drie dagen in Kathmandu. Vrijdagnacht prima vlucht gehad. Om 23.00 uur vertrokken. Na 6 uur een stopover van een uurtje in Dubai, daarna doorgevlogen. Geen turbulentie onderweg, maar helaas veel bewolking in de Kathmandu vallei. Daardoor moesten we het spectaculaire uitzicht op de Himalaya missen. Hadden we net een raampje aan de goede kant voor bemachtigd ;-) Zaterdagmiddag rond vier uur waren we bij ons hotel.
Het voelt hier helemaal vertrouwd. De onbevangenheid van vorige keer mis ik; toen stond ik met open mond overal naar te kijken. Wat er voor terug is gekomen is het feest der herkenning: het lawaai, de kleuren, de mensen, de geuren. Superleuk.
Eerste dag de toeristische route naar Pasipustinath, het heilige crematorium van Nepal. Leuke encounter met de holy men. Daarna een lekker Tibetaanse soep met brood gegeten op het dakterras met uitzicht op de Bodhnath stupa.
Als tussendoortje even een uurtje uitgerust bij een Tibetaans klooster net buiten Kathmandu. De plek is helemaal Zen, zou er best een weekje in retraite willen...
Ter compensatie van de rust Durban Square gedaan, waar de levende godin Kumari zich zo maar twee minuten aan ons vertoonde. Het arme kind, 7 jaar en helemaal opgesloten in haar heilige huisje. Daarna lekker op de trappen van de tempel op Durban Square de Kathmanduaanse wereld aan ons voorbij laten lopen.
Vandaag eerst de koffer met babykleding en speelgoed afgegeven bij het lokale ziekenhuis. Met de taxi hebben we ons laten afzetten in het kleine dorp Budanikantha, waar ze het grootste Visnu beeld ter wereld hebben. Vervolgens op de bonnefooi geprobeerd het "idyliische pad langs de rivier" te vinden naar Kathmandu. Gelukkig werden we geholpen door drie jongetjes die ons door de jungle op weg hebben geholpen naar het volgende dorp. Daar werden we weer opgepikt door twee schattige meisjes, die ons door aansluitende dorpjes op sleeptouw hebben genomen, inclusief lokale sightseeing. Na vier uur lopen het laatste kwartierje toch maar het lokale busje naar Thamel gepakt. Een goed opwarmertje voor de spieren voor de Annapurna. In het hotel hebben we gelukkig een warme douche; heerlijk om al het stof van de weg af te spoelen.
Morgen vertrekken we om 6.30 uur met de bus naar Phokara. Snel de koffers weer pakken dus.

• 10 Oktober 2012 - 19:46

Nadía :

Hoi mam, waat leuk om te lezen en de eerste foto's te zien. Xxx van ons

• 23 Oktober 2012 - 11:54

Ruby En Ellis:

Lieve Andrea,

We hebben even een momentje rust in de VIP en waren erg benieuwd naar jouw bevindingen in Nepal.
    Wat een geweldige ervaring en prachtige foto's.
    We wensen je nog heel veel succes!!!

PS: we gaan volgend jaar graag mee!

Groetjes,

Ruby en Ellis