Onni house - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Andrea Christofi - WaarBenJij.nu Onni house - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Andrea Christofi - WaarBenJij.nu

Onni house

Door: Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

20 Oktober 2012 | Nepal, Pokhara

18 oktober
Vanmorgen mijn eerste gesprek gehad met Visma, de directeur van de Namaste Children House Organisatie over mijn vrijwilligerswerk de komende maand. De micro support projecten waren vorig jaar in een opstart fase. Vanaf de zomer is men gestart met het ondersteunen van micro support in groepen. Dit wordt gedaan zodat de vrouwen van de communitie elkaar kunnen stimuleren in het runnen van hun bedrijfje. Ze komen een keer per maand bij elkaar. Zo geven ze elkaar ondersteuning en is er meer sociale controle op het doen van de terugbetalingen.
Wat betreft de donaties die ik heb gekregen wordt er een stricte scheiding gehanteerd tussen de bakstenen waarvan de opbrengst voor het Namaste Children Village is en voor de Micro Support projecten.
In totaal heb ik een fantastisch bedrag van 2310 euro aan donaties gekregen. Ik heb aan de hand van mijn overzicht van de bijdragen 1050 euro vrijgemaakt voor micro support en het restant voor de Childrens Village.
Bhim Balayar, de projectmanager van de micro support laat mij de selectie rapporten zien: vrouwen die geselecteerd worden zijn veelal moeders van kinderen die ook al ondersteund worden met een scholarship.
Morgen gaan we met Bhim naar het Womens Empowerment Centre en zullen we de groep bezoeken voor een gesprek over hun nieuwe onderneming. Op basis daarvan kan ik de rapporten schrijven over deze vrouwen.
Later op de dag zijn we naar het Onni weeshuis gegaan om Anish (het jongetje dat ik 4 jaar geleden in het centrum voor straatkinderen heb leren kennen en sindsdien financieel sponsor) en de andere kinderen te bezoeken. Ik had voor Anish een foto album gemaakt van alle foto's die ik van hem had vier jaar geleden. Hij was er ontzettend blij mee. Het is nog steeds een heel klein mannetje met zijn inmiddels 9 jaar. De kinderen in het weeshuis waren super spontaan en aanhankelijk. We moesten alles zien en kregen ook een uitgebreide toelichting van Nayrain, de manager van het Onni House. Een lieve man, die duidelijk gek op de kinderen is en zij op hem. Toevallig kregen ook hier de kinderen nieuwe kleren uitgereikt voor het festival Dasain. Dat is vergelijkbaar met ons kerstfeest. De meisjes kregen kurta's in de meest schitterende kleuren, allemaal een andere kleur, met bijpassende schoenen. De jongens kregen een nette broek en shirt. Het werd meteen een verkleedfeest en de kinderen waren helemaal uitgelaten. Tijdens de Dasain gaan veel kinderen naar een (ver) familielid. Er blijven van de 16 kinderen in het Onni weeshuis nog ongeveer 6 kinderen over: zij verhuizen overmorgen naar het Namaste Children House.

  • 24 Oktober 2012 - 21:45

    Erika:

    Wow! Wow! Wow!!
    Je bent wel goed bezig met al je verslagen. Kan je amper bijhouden, maar ik volg je wel.
    Ja en het is werkelijk super dat je je hiervoor inzet! Petje af. Die foto's ( zeker met al die kinderen
    ) geven toch een goed beeld. Erg leuk.
    Andrea ik moet nu naar bed morgen weer om 3.15 uur de wekker, maar ik blijf je volgen.
    Liefs uit Hoofddorp... Erika

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andrea

Actief sinds 12 Okt. 2008
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 24470

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 18 November 2012

Nepal 2012

29 September 2008 - 09 December 2008

Andrea Christofi - Nepal 2008

Landen bezocht: