Veldwerk - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Andrea Christofi - WaarBenJij.nu Veldwerk - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Andrea Christofi - WaarBenJij.nu

Veldwerk

Door: Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

20 Oktober 2012 | Nepal, Pokhara

's morgen met Bhim op pad gegaan om de groep vrouwen te bezoeken die in augustus een lening heeft gehad. Het gaat om een groep in de omgeving van Ghachowk. Hier staat ook het Women's empowerment centre en gaat het Namaste children Village worden gebouwd. De veldbezoeken waren helemaal geweldig. Het is echt bijzonder om te zien en de gesprekken aan te gaan met de vrouwen. Inmddels weet ik alles van de hoeveelheid melk die koeien of buffels afgeven, wat het opbrengt.
De rit naar Ghachowk was ook echt de moeite waard, een ruige weg (gelukkig waren we met de jeep) door een schitterend landschap.

• 21 Oktober 2012 - 15:07

Carla En Fred:

Hallo Andrea,

We hebben je verslagen gelezen. Mooie tocht was je trek en goed werk bij het onnihouse. Het veldwerk was ook bijzonder. Je geniet volop merken we en we hopen dat jouw werk in de komende vier weken ook succes zal hebben. Wij gingen gisteren naar een nieuw operaconcert maar velen vertrokken met de pauze ook onze club. We brachten de rest van de middag bij Maria van Raalten gezellig door. Strakst naar Pathe Arena om de nieuwe film 'Marathon' te zien. Groetjes van ons.

• 22 Oktober 2012 - 17:14

Abé:

Hi Andrea,
    Heel gaaf om te lezen, zeker ook met de foto's erbij kan ik redelijk begrijpen wat je daar allemaal doet. Heel goed werk dus. En wat een prachtig land! Ik blijf je volgen hoor!
    Hartelijke groet vanuit de snelliusstraat.

• 22 Oktober 2012 - 21:44

Mark:

Namasté Andrea,

ik ben helemaal bijgelezen met je verslagen en alle foto's bekeken. heerlijk om de eerste dagen Kathmandu te lezen... ik leefde weer helemaal mee en herkende veel van de toeristische plekjes. Leuk dat je daarna eerst een trekking voor jezelfd heb gedaan. Gelukkig ook dat je een niet toeristische trekking hebt genomen, dan beleef je meer het authentieke Nepal dan dat je een bekende Anapurna trekking gaat doen en in optocht van westerlingen loopt. Oh, wat kriebelt het allemaal weer ;-)

Mooi ook je eerste verslagen van je project(en). Het is toch een combi van kinderen en microkrediet dus geworden. Prima optie toch.

nog steeds stoer dat je alles achterlaat en hier heen bent gegaan. Hoewel dit keer 'slechts' 6 weken, omdat je anders het thuisfront mist, maar desalnietemin een geweldige stap.

Succes nu met je projecten. Heb je daarna nog wat tijd voor jezelf, of nu tot eind toe aan het goede doel werken?

groetjes
    Mark en Andrea

• 24 Oktober 2012 - 21:23

Jan:

Hallo Andrea,

Zo te zien en te lezen gedraag je je voorbeeldig hoor. Houdt je de naam van de familia een beetje hoog? Ik weet niet waar ik nog eens terecht kom!
    Maar alle gekheid op een stokje, je doet daar goede dingen. Heb je naast Anish nog andere mensen gesproken van je vorige reis om bij te praten/ herinneringen op te halen? Dat zijn altijd leuke dingen.

Nog veel plezier en inspiratie gewenst en tot ziens!

Hartelijks,

Jan en ook groetjes van Nel.