op kantoor - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Andrea Christofi - WaarBenJij.nu op kantoor - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Andrea Christofi - WaarBenJij.nu

op kantoor

Door: Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

29 Oktober 2012 | Nepal, Pokhara

Het eind van de festival week is in zicht. Gisteren waren coordinator Man Singh en medewerkstr Rima terug, maar vandaag is weer een andere feestdag waarop het administratieve personeel vrij heeft. Dat betekent dat ik vandaag de computer en het kantoor van NCH de hele dag ter beschikking heb, met uitzicht op de bergen en de paragliders vanaf Sarankot.
Zaterdag kwamen de kinderen terug van hun logeerpartijtjes bij familie. De kinderen Onni House die de week in het Namaste Children House hadden doorgebracht gingen weer terug. 's Ochtends was ik bij het NCH en ben vanuit daar door de stad naar Onni House gelopen. Onni house is bij damside. Het was heel leuk om daar de oprichters van Onni house te ontmoeten die deze week over zijn; een Australische man, zijn Finse vrouw (en hun twee zoontjes van 1,5 en 4). Ze zijn over voor het 4-jarig jubileum van Onni house dat dinsdag gevierd gaat worden. Aan het begin van de avond wandelde ik van Damside naar Lakeside en ging voor het diner weer naar het kleine Potala Tibetaanse restaurant. Daar kreeg ik aan tafel gezelschap van Australische Chris en de Duitse Spanjaard Sascha. Zij hadden elkaar ook net leren kennen in de bus vanuit Kathmandu. We hebben gezellig ruim twee uur lang zitten bomen; van onze motivatie voor deze reis tot aan de Australische, Europese en Spaanse economie ;-)
Zondag op het kantoor bij Man Singh gekeken naar de updates van de reports over de kinderen die een scholarship krijgen. Om 16.00 uur was er een vergadering over de komende open dag van NCH as. donderdag. De vergadering werd geleid door Risi, die leiding geeft aan het "huishouden" en de kinderen. Hij is pas 24, maar heeft een enorm gezag en overwicht op de kinderen en de huismoeders. Na een lange stichtelijke preek in het Nepali aan de oudste kinderen werden de plannen voor de open dag onthult. Van de vrijwilligers werd gevraagd dat wij de komende dagen flyers aan de toeristen uitreiken om publiek te trekken. Vanmorgen zijn we meteen op pad gegaan voor de eerste marketing actie.

• 30 Oktober 2012 - 16:34

Wilma:

Hoi Andrea,
    Leuk om nu je verhalen aan de andere kant te lezen ipv naast je in het internet café.
    Ik ga alles volgen en ben benieuwd naar je verdere verhalen (en foto's).
    Zo te lezen, vermaak je je prima....

Groetjes en een dikke knuf uit een nat Haarlem van Wilma