Afscheid van Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Andrea Christofi - WaarBenJij.nu Afscheid van Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Andrea Christofi - WaarBenJij.nu

Afscheid van Pokhara

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Andrea

05 December 2008 | Nepal, Pokhara

Vanmorgen uit Pachabhaiya teruggekomen in Pokhara met al mijn spullen. Vreemd hoor, zo'n laatste weekend.
Gisteren was mijn laatste schooldag. De kinderen hebben me overstelpt met bloemen, bloemenkransen (inclusief steekmieren waar mijn rug de hele middag plezier van heeft gehad), sinaasappels, bananen, snoepjes. Echt lief!
Om 1 uur ben ik met een van de leraressen naar Pokhara gegaan en heb ik voor 80 euro aan schoolspullen gekocht, vooral voor de peuterklas en de eerste klassen. Er is nauwelijks enig speelgoed in de klassen. Heb allemaal leuke vooral houten educatieve spellen gekocht (cijferspellen en letterspellen in Engels en Nepali), maar ook uitwisbare schrijfboards voor de kinderen. De meeste van hen hebben geen eigen schrijfmateriaal.

De leraren wilden nog geen afscheid nemen. Zij hebben morgen een leraren picnic en ze stonden er op dat ik morgen terugkom naar het Bengas meer om daar mijn afscheidsfeestje te vieren. Morgen dus weer een uur in de bus terug naar het naburige dorp.
Stiekem vind ik het natuurlijk ook wel weer leuk, zo'n afscheid. Betekent alleen dat ik alles wat ik nog wilde doen in vandaag moet proppen.

Vanavond vier ik met een groot aantal vrijwilligers Sinterklaas. D.w.z. we gaan het grote sinterklaas dobbelspel spelen in een van de restaurants. Vandaag zijn toevallig nieuwe vrijwilligers aangekomen en ze zijn vriendelijk doch dringend gevraagd pepernoten mee te nemen.

Straks ga ik voor de laatste keer langs het rehab centrum en langs mijn Nepalese gastfamilie in Pokhara. De kinderen uit mijn eerste gastgezin bellen mij elke dag op om te vragen hoe het gaat. (Het is bijna stalken).
Zondagmorgen om 7 uur vertrek ik met de bus naar Kathmandu. Misschien dat ik nog een berichtje stuur vanuit Kathmandu. Tot dan!


  • 05 December 2008 - 17:10

    Ber Schelfhorst:

    hallo,
    Ik was op het internet aan het zoeken en toen vond ik je site.
    Ik ben helemaal verrast,want op 30 jan. stap ik in het vliegtuig naar Nepal. Ik ga naar hetzelfde project als jij. Ook bij de straatkinderen in pokhara, via vrijwillig wereldwijd. Ik ben per 1 dec. gepensioneerd en ga drie maanden in Pokhara werken. Daarna komt mijn man en gaan we nog een maand trekken.
    Ik weet niet of jij er in febr. nog bent. Zo ja dan zien we elkaar.
    hartelijke groeten Ber

  • 07 December 2008 - 09:10

    Marian:

    Hallo Andrea,

    wat heb jij daar goed werk gedaan, heb al je verhalen vol bewondering gelezen,
    grote klasse!!!!
    grote Kanjers zijn jullie allemaal daar,
    ik wil je nog bedanken dat je Marieke zo goed hebt opgevangen kon niet beter op dat tijdstip dat ze bij jou in de bergen was,

    je kan terug zien op een mooie tijd,
    hele goede terug reis en je zal ongetwijfeld liefdevol verwelkomt worden door het thuisfront, een moeder om trots op te zijn,
    groetjes
    Koos en marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pokhara

Andrea Christofi - Nepal 2008

Recente Reisverslagen:

04 Oktober 2012

the day before

08 December 2008

De laatste dagen...

05 December 2008

Afscheid van Pokhara

28 November 2008

over geen schoolreisje, Anish, Sari's en andijvie

22 November 2008

Al een echte dorpsbewoner
Andrea

Actief sinds 12 Okt. 2008
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 24483

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 18 November 2012

Nepal 2012

29 September 2008 - 09 December 2008

Andrea Christofi - Nepal 2008

Landen bezocht: