Tweede werkdag zit er op - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Andrea Christofi - WaarBenJij.nu Tweede werkdag zit er op - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Andrea Christofi - WaarBenJij.nu

Tweede werkdag zit er op

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Andrea

15 Oktober 2008 | Nepal, Pokhara

Inmiddels helemaal ingeburgerd. Vannacht gewoon 8 uur geslapen, ondanks het geluid van een hagadisje dat door mijn kamer ritselde. Het uitgebreide ochtendritueel gaat me steeds gemakkelijker af. Inmiddels ook al gewend aan rijst met groenten voor ontbijt. Heb gisteren een knalgroene mountainbike gehuurd voor een maand, dus ik zit in no time op mijn werk. Links rijden valt best mee en het is grappig om steeds koeien of buffels op de weg te moeten ontwijken. Werktijden zijn van 10.00 - 16.00 uur. Na vieren fiets ik door naar het toeristisch gedeelte om even bij te komen bij het meer of even te internetten. 's avonds moet ik wel om 9.00 uur binnen zijn, anders zit het huis op slot. Op zich is het ook niet echt veilig om 's avonds in de stad in je eentje te lopen. Op het dagverblijf waren vandaag om 10.00 nog 5 kinderen. Zij zijn degenen die nog "aangepast" moeten worden voordat ze naar school kunnen. Ik zit samen met een andere vrijwilligster uit Nederland, Nicole. We hebben ze 1,5 uur engelse les gegeven en daarna spelletjes met ze gedaan. Om 12.00 uur kwam een plukje van 4 kinderen terug uit school en om 15.00 uur de rest van de kinderen. In totaal zijn er 26 kinderen in het kleine verblijf. Ze slapen per 2 in een bed. De kleinste kinderen slapen in de slaapkamer van de "moeder", in bed of op de grond. Veel van de wat luxere zaken in het verblijf, zoals de toiletten en het afdak met tafels/banken zijn gesponsord door eerdere vrijwilligers. Dus een volgende keer volgt een bedelbrief van mij!

  • 15 Oktober 2008 - 13:45

    Mieke:

    Hou je in de gaten!
    Goeie fotos ook, geeft een mooi beeld van je verblijf. Hoe klikt het met het gastgezin? Lijkt me best heftig om zo lang te logeren bij vreemden. Spreken de kinderen op school al een beetje engels?

  • 15 Oktober 2008 - 13:45

    Mieke:

    Hou je in de gaten!
    Goeie fotos ook, geeft een mooi beeld van je verblijf. Hoe klikt het met het gastgezin? Lijkt me best heftig om zo lang te logeren bij vreemden. Spreken de kinderen op school al een beetje engels?

  • 17 Oktober 2008 - 21:29

    Reinhilde:

    Hoi An,leuk om je verhalen te lezen en ik ben blij dat je het naar je zin hebt.
    Ik heb geprobeerd je via Timboe te volgen, maar schoot niet echt op. Goed dat je deze site in je berichtje achtergelaten hebt.

    Veel plezier.
    Groetjes
    Reinhilde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pokhara

Andrea Christofi - Nepal 2008

Recente Reisverslagen:

04 Oktober 2012

the day before

08 December 2008

De laatste dagen...

05 December 2008

Afscheid van Pokhara

28 November 2008

over geen schoolreisje, Anish, Sari's en andijvie

22 November 2008

Al een echte dorpsbewoner
Andrea

Actief sinds 12 Okt. 2008
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 24473

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 18 November 2012

Nepal 2012

29 September 2008 - 09 December 2008

Andrea Christofi - Nepal 2008

Landen bezocht: