Niet alleen "hard" werken - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Andrea Christofi - WaarBenJij.nu Niet alleen "hard" werken - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Andrea Christofi - WaarBenJij.nu

Niet alleen "hard" werken

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Andrea

19 Oktober 2008 | Nepal, Pokhara

Hoi allemaal, dank voor jullie berichtjes; erg leuk om ze te ontvangen.
Gisteren was mijn eerste (en enige) vrije dag in de week. Zondag is hier de eerste dag van de week, dus ik ben vandaag weer begonnen. Leuk weekend gehad. Vrijdagavond hadden we een bijeenkomst van de 7 vrijwilligers van dezelfde organisatie. Daarna gezellig uit eten gegaan. Voor 3 cocktails, een shooter, diner + desert betaalde ik het schokkende bedrag van 5 euro. Belachelijk!
Gisteren fietste ik de toeristen strip op en kwam direct 2 bekenden tegen uit Kathmandu. Kleine wereld. Meteen 's avonds mee afgesproken en gegeten. (Eigenlijk ben ik hier nog nooit een dag alleen geweest in Nepal). Het enige nadeel van 's avonds eten en drinken bij het meer is dat ik daarna (steil) heuvelopwaarts moet fietsen naar huis op een onverlichte weg, buffels en kuilen ontwijkend.
Mijn gastgezin is helemaal los gekomen. De kinderen zijn steeds in mijn kamer en vragen bij alles "what is this"?
Ik had de kindjes mijn gastgezin beloofd dat ik ze zaterdag mee zou nemen naar Damside. Met z'n vieren kwamen we met de bus bij damside aan. Op goed geluk namen we een pad over de loopbrug van de rivier, langs de rijstvelden. Een paar jongens vertelden ons dat we over de heuvel terug bij het meer zouden komen. We hadden ruim een uur in de jungle gelopen totdat ik de weg vroeg aan iemand. Blijkt dat we gewoon de verkeerde kant op waren gestuurd en weer helemaal terug moesten. In de jungle lopen veel mensen te zoeken naar vruchten, noten etc. Bij de rivier waren tientallen mensen zichzelf of hun kleding aan het wassen. Was wel een mooi gezicht. Later ben ik met de kinderen een ijsje gaan eten in Lakeside. Het was de eerste keer dat ze een ijscoupe in een restaurant aten.
Nadat ik ze thuis heb gebracht ben ik met Elske en Marieke terug gefietst naar de jungle in Damside om ze de omgeving te laten zien. We huurden een roeibootje en kwamen vlak langs een apenkolonie aan de oever. Spectaculair gezicht! Vandaag (+morgen en overmorgen) ben ik alleen op het rehab centre. Ik vond het wel gemakkelijker om de engelse les alleen te geven vanmorgen. De kinderen zijn dan meer geconcentreerd.

  • 19 Oktober 2008 - 21:07

    Maaike:

    Hee Andrea,
    Ik kwam via hyves bij dit webadres, echt super leuk om dit allemaal te lezen en de foto's te zien!
    Zoiets hoop ik graag ook een keer te kunnen doen.

    Veel plezier en succes!
    xxx Maaike

  • 19 Oktober 2008 - 21:20

    Marian Van Benschop:

    Hallo Andrea,
    ik ben de moeder van Marieke, zei gaf jou site dat ik ook eens bij jou moest kijken, wat een mooie vakantie heb je gedaan en nu geweldig werk, heb veel bewondering voor jullie allemaal, ben wel heel blij dat die 2 jonge meiden bij elkaar zitten want hebben het even wat moeilijker i.v.m. hun projecten loopt niet soepeltjs, hopenlijk komt er nog iets speciaals voor hun ook,
    heel veel succes met alles
    Toppie meid,en ga je nog even volgen,

    groetjes
    Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pokhara

Andrea Christofi - Nepal 2008

Recente Reisverslagen:

04 Oktober 2012

the day before

08 December 2008

De laatste dagen...

05 December 2008

Afscheid van Pokhara

28 November 2008

over geen schoolreisje, Anish, Sari's en andijvie

22 November 2008

Al een echte dorpsbewoner
Andrea

Actief sinds 12 Okt. 2008
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 24468

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 18 November 2012

Nepal 2012

29 September 2008 - 09 December 2008

Andrea Christofi - Nepal 2008

Landen bezocht: