stil zijn voor de buren - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Andrea Christofi - WaarBenJij.nu stil zijn voor de buren - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Andrea Christofi - WaarBenJij.nu

stil zijn voor de buren

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Andrea

21 Oktober 2008 | Nepal, Pokhara

Gisteren was mijn maag van streek. Ik kon geen Dal Bath meer ruiken of zien. Ben naar Mahendra Pul gefietst, want daar hadden Astrid en ik al een fantastische supermarkt ondekt met veel Europese producten. Mahendra pul is het shopping centre voor de lokale bewoners; naast de Pokharaanse "PC Hooft" zitten er ook leuke bazaars. In de supermarkt gewoon lekker een halfje wit met bouillon gekocht. Gister om 8.30 mijn bed ingedoken met mijn MP3-tje om eens flink te kunnen bijslapen. Had eergister toch maar een schuimrubber matras gekocht, want de bedplanken gingen steeds meer in mijn heupen staan. Zo heel "back to basic" lukt me toch ook weer niet. Vanacht ben ik getrakteerd op gigantisch veel herrie: loeiende buffels, een stadshondenconcert. Om 4.30 begon het straatleven weer: er kwam een groep vrouwen kakelend langs lopen, de overbuurman zette zijn radio op volle sterkte en probeerde er bovenuit mee te zingen. Stil zijn voor de buren; dat kennen ze hier niet.
Vanmorgen ben ik alleen op de rehab. Er zijn meer kinderen dan normaal, want sommige scholen zijn vandaag vrij. Toch een lekkere engelse les kunnen geven. Nu even pauze want de Nepalese leraar is gekomen. Straks afgesproken met Marieke en Elske voor lunch. Meteen even plannen maken voor het komend weekend.

  • 21 Oktober 2008 - 20:17

    Ada:

    Ha die Andrea!
    Dank je wel voor je email. Lieverd ik heb je verslagen gevonden zoals je ziet en ik vind het geweldig wat je daar aan ervaringen op doet(erg back to basic maar wel online) en kunt doen voor de kids daar. Foto's ook prachtig. Opa zou er denk ik best goed kunnen leven met bonen en rijst want hij is daar met z'n 95 jaar nog steeds dol op. Is jou maag al weer wat tot rust gekomen? Groet van ons allen en we houden je in de gaten!

    Liefs, Ada


  • 21 Oktober 2008 - 20:53

    Marian,:

    hoi Andrea,
    oeps maagje van streek goed zeg dat je daar lekker wit brood kan kopen, hopenlijk knap je gauw op,
    je moet tegen Marieke zeggen dat ze ook een matrsje moet kopen ze ligt nu met een kledingstuk onder haar dun matrasje,
    leuk dat jullie het weekend iets leuks afspreken, pep die meiden maar even op want het 4e project ook al vol,echt sneu want Marieke kwam echt daar voor een goed doel,
    fijn weekend en veel plezier met elkaar,
    groetjes
    Marian

  • 22 Oktober 2008 - 20:06

    Keesjan:

    Hallo Zus,

    Nadia was vanmiddag even bij mij (Ja je leest het goed ze stonden onverwacht voor de deur. Vond ik echt leuk) en gaf mij deze website door. Blijkbaar funktioneert onze familie- tamtam suboptimaal dat ik het niet eerder wist. Ik ben nu weer helemaal op de hoogte (fred heeft ook wat mails doorgestuurd). Je hebt dus goed naar je zin daar. Vind het alleen vreemd dat je ondanks je Nordic Walking cursus nog moeite had met de trektocht. Mistte je je stokken of het lampje op je voorhoofd? Dikke knuffel
    Keesjan

  • 28 Oktober 2008 - 13:30

    Josephine:

    Hoi Andrea, leuk om even je verhalen te lezen. Wij zijn helaas weer in NL en aan het werk! Hoe heb je het nu? Als je me een mail stuurt (hees_jm), stuur ik 'm door naar de SPL collega's. Heel veel plezier nog daar!
    Liefs Josephine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pokhara

Andrea Christofi - Nepal 2008

Recente Reisverslagen:

04 Oktober 2012

the day before

08 December 2008

De laatste dagen...

05 December 2008

Afscheid van Pokhara

28 November 2008

over geen schoolreisje, Anish, Sari's en andijvie

22 November 2008

Al een echte dorpsbewoner
Andrea

Actief sinds 12 Okt. 2008
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 24467

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 18 November 2012

Nepal 2012

29 September 2008 - 09 December 2008

Andrea Christofi - Nepal 2008

Landen bezocht: