help het centrum aan een computer - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Andrea Christofi - WaarBenJij.nu help het centrum aan een computer - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Andrea Christofi - WaarBenJij.nu

help het centrum aan een computer

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Andrea

23 Oktober 2008 | Nepal, Pokhara

Zoals ik al eerder schreef draait het centrum voor straatkinderen (Namaste)op giften en donaties van vrijwilligers. Vrijwel dagelijks kopen we spulletjes aan als schrijfgerei, fruit, boekjes etc. Het is aandoenlijk te zien hoe blij de kinderen zijn met bijv. belleblaas. Ze hebben wel bijna een uur bij me in de rij gestaan om bij toerbeurt even te mogen blazen. Grotere zaken worden uit sponsorgelden van familie/vrienden etc. bijeengespaard. Deze week hebben de Ierse vrijwilligers drie lage "tweepersoons"-bedbakken aangeschaft. Aan elkaar geschoven passen ze net in een kamer, waar alle meisjes en de kleinste kinderen samen met de moeder van het complex op slapen. De jongens slapen in stapelbedden, twee per matras, dus vier per bed. Meer slaapruimte is er ook niet op het complex.
Namaste heeft al heel lang op hun verlanglijstje staan om een computer aan te kopen. Het centrum is vorig jaar opgericht en heeft tot nu toe 55 kinderen onder toezicht. 26 wonen op het complex; de andere kinderen zijn inmiddels herenigd met familie of in een weeshuis geplaatst, maar zij blijven gevolgd worden. Namaste zorgt dat zij een schoolopleiding afmaken en dat zij van de straat blijven.
Het centrum heeft een computer nodig omdat het steeds meer werk is om de files van de kinderen bij te houden (ook hun ontwikkeling wordt bijgehouden in de files). Allerbelangrijkst is wel dat ze contact moeten kunnen zoeken en blijven onderhouden met sponsors. Voor een opleiding per kind is 200 euro per jaar nodig. Daarom heb ik vandaag een bedelbrief naar familie, vrienden en collega's gestuurd om geld voor de computer bij elkaar te sprokkelen en doe dit beroep ook op jou als je dit bericht leest. De computer kost 400-450 euro. Mocht ik meer geld binnenkrijgen, dan zijn er echt zo veel zaken die ze nog nodig hebben.

Donaties kunnen worden overgemaakt op mijn giro rekening 4342354 ovv Centrum voor straatkinderen. Ik zou wel graag een mailtje krijgen van degene die wat wil sponsoren met het sponsorbedrag op christofi@hetnet.nl, zodat ik kan zien hoeveel er in totaal is binnengekomen. Veel hoeft je bijdrage niet te zijn: elke 5 of 10 euro helpt.

  • 23 Oktober 2008 - 19:20

    Reinhilde:

    Hoi An,

    Hoe gaat het ondertussen met je maag, je doorligplekken en halve slapeloze nachten?
    Ik vind het fantastisch wat je daar doet met die kinderen. Natuurlijk kun je een bijdrage verwachten, want zo direct bij de bron weet ik zeker dat de gift aankomt.

    Groetjes
    Reinhilde

  • 26 Oktober 2008 - 11:03

    Marian:

    hoi
    Andrea wil wel wat storten maar moet ik er geen plaatsnaam bij zetten,
    goed doel joh,
    we steunen!!!!
    Marieke wil ook kijken wat ze in het weeshuis nog nodig hebben, dus giften komen eraan
    wacht even op jou berichtje voor de plaatsnaam
    succes met alles,
    ga hier ook bij mijn Fam, en vrienden maar bedelen, ha ha

    groetjes
    Marian

  • 28 Oktober 2008 - 08:52

    Elly Westra:

    Hey Andrea,

    Wat leuk om te lezen en te zien hoe het met je gaat!!Je doet geweldige dingen als ik dat zo lees, en wat fijn dat je iedereen zo gelukkig kunt maken met de belleblaas ;-) Geniet er nog van!
    Groetjes, Elly

  • 29 Oktober 2008 - 20:09

    Edwin:

    Hoi zus, wat leuk om te lezen hoe het met je gaat. Kreeg vandaag ook je kaart binnen.
    Natuurlijk ga ik je ook sponsoren.
    Hier gaat alles goed, je krijgt ook groetjes van Abé, die je verhalen ook met spanning leest. En ook groetjes van Annelieke.

  • 30 Oktober 2008 - 14:18

    Ruth Prang:

    Hoi Andrea,

    Wat enig om je dagboek te kunnen lezen. Voor mij is het nog een hele openbaring die E-mail en dan nog met foto's en al. Hartstikke leuk en het is dus gelukt om het aan te klikken. Hoop dat m'n pc het nou eens blijft doen, want die is weer 2 weken op non-actief geweest. Wat een ervaring om daar te zijn en dat land eens te kunnen zien. Ik heb geld overgemaakt op je girorekening, want ik kan me heel goed voorstellen dat je daar graag wil helpen. Nog een hele goeie en nuttige tijd daar en hoop dat je er veel voldoening van zal hebben.

    Liefs van Gé en Ruth.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pokhara

Andrea Christofi - Nepal 2008

Recente Reisverslagen:

04 Oktober 2012

the day before

08 December 2008

De laatste dagen...

05 December 2008

Afscheid van Pokhara

28 November 2008

over geen schoolreisje, Anish, Sari's en andijvie

22 November 2008

Al een echte dorpsbewoner
Andrea

Actief sinds 12 Okt. 2008
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 24463

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 18 November 2012

Nepal 2012

29 September 2008 - 09 December 2008

Andrea Christofi - Nepal 2008

Landen bezocht: