Mooie afsluiting van een feestweek - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Andrea Christofi - WaarBenJij.nu Mooie afsluiting van een feestweek - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Andrea Christofi - WaarBenJij.nu

Mooie afsluiting van een feestweek

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Andrea

31 Oktober 2008 | Nepal, Pokhara

Deze week was het vrolijkste festival van Nepal, de Tihar. Al dagenlang gaan groepjes kinderen en volwassenen langs deuren om voor de bewoners te zingen en te dansen. Ze krijgen daar dan geld en eten voor. Ik ben met de straatkinderen langs de deuren geweest en we hebben heel wat afgezongen en gedanst. En in totaal hebben ze het enorme bedrag van 9000 roupies opgehaald (ong. 90 euro). Hiervan gaan we met alle kinderen volgende week een enorme picknick houden en er een feestdag van maken. Ik kreeg overal eten aangeboden. Van alles door elkaar, van zoete gebakjes die speciaal voor het festival te koop zijn op straat tot oliebrood en spicy groenten. Daarnaast nog vieze lokale wijn, vieze thee met suiker en melk met vel. Het is een wonder dat mijn maag het allemaal goed doorstaan heeft. We hebben heel veel plezier gehad. Gisteravond liep ik samen met een Ierse vrijwilligster met 18 doodvermoeide Ciske de Ratjes in het pikkedonker naar huis. Ze schoten alle kanten op; ik riep constant "be careful", maar aan de andere kant zijn ze ook echt kinderen van de straat. Waarschijnlijk brachten ze meer mij naar huis dan andersom.
Ook bij mij thuis hebben we een bere-gezellig feest gehad. Elske en Marieke waren ook uitgenodigd. Omdat wij gasten zijn mochten wij samen met de mannen op het dakterras (onder de sterrenhemel en bij kaarslicht) onze maaltijd eten en lekkere vodka/jus drinken. De vrouwen stonden de hele avond te koken, te bedienen en af te wassen. Dat is wel heel bizar en voelt ook weer een beetje oneerlijk en weinig solidair, maar wij hebben wel een enorm leuke avond gehad.
En dan het allerbelangrijkste: als afsluiting van de feestweek heb ik vandaag de computer laten afleveren op het centrum. Iedereen ontzettend bedankt voor de donaties. In totaal heb ik 715 euro binnengekregen. Hiervan kan ik in ieder geval de computer betalen en de telefoonaansluiting. Wat er over blijft wil ik meegeven als aandeel in het electriciteitsverbruik, printerpapier, telefoonkosten en een onderhoudscontract etc. De computer is geleverd door de vader van de familie waar ik logeer. Hij heeft een computer opleidingscentrum en levert ook computers. Daardoor weet ik ook zeker dat het onderhoud via hem goed geregeld is. Super dat het zo snel gelukt ik met alle giften.

  • 31 Oktober 2008 - 13:39

    Nadia:

    Wat een leuke foto mam.

    love you xxx

  • 01 November 2008 - 14:12

    Ada:

    Hey Andrea,
    Bedankt voor je leuke kaart.Kwam deze week binnen. Leuk hoor je verslag via de mail van dat Nepalese Sint Maarten-feest en de bijbehorende foto's.Steeds vaker als ik foto's van je zie, zie ik bepaalde gelijkenissen met Joke.
    Je buurvrouw op de foto heeft wel een heel bijzondere, nihilistische creatie aan. Ze denken daar vast dat wij nog armer zijn als zij. Prachtig dat je een computer enz. hebt kunnen kopen! Zo goed als jij hen, zullen ze jou ook niet snel vergeten denk ik.

    Dikke kus, Ada
    p.s. Liedewij belde net , ook van haar een knuf en een goed tijd daar. Ze is even niet meer online.

  • 01 November 2008 - 21:48

    Fred:

    Goed bericht dat je zo'n leuk feest had en dat je de computer kon schenken.
    Hoop dat je nieuwe job ook bevalt. Zie uit naar
    je volgend bericht.
    Van Chris kreeg ik bericht dat hij een goed hotel heeft gevonden.
    Veel succes en geluk.
    Kus van mij
    Fred

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pokhara

Andrea Christofi - Nepal 2008

Recente Reisverslagen:

04 Oktober 2012

the day before

08 December 2008

De laatste dagen...

05 December 2008

Afscheid van Pokhara

28 November 2008

over geen schoolreisje, Anish, Sari's en andijvie

22 November 2008

Al een echte dorpsbewoner
Andrea

Actief sinds 12 Okt. 2008
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 24461

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 18 November 2012

Nepal 2012

29 September 2008 - 09 December 2008

Andrea Christofi - Nepal 2008

Landen bezocht: