Vakantie in Nepal - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Andrea Christofi - WaarBenJij.nu Vakantie in Nepal - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Andrea Christofi - WaarBenJij.nu

Vakantie in Nepal

Door: Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

06 Oktober 2008 | Nepal, Pokhara

Precies een week geleden vertrokken. Het lijkt wel een maand. Na prima, maar lange vlucht via Frankfurt en Doha aangekomen in Kathmandu, waar onze pick up niet aanwezig was. Gelukkig stonden na 30 sec. al 15 Nepalese taxichauffeurs hun diensten aan te bieden. Twee nachten overnacht in Pilgrim House in Thamel, een oase van rust midden in de toeristenwijk. Wat een andere wereld is Nepal, ongelovelijk. Enorm kleurrijk ondanks alle armoede, met name door de elegante vrouwen in hun kleurrijke gewaden. De eerste twee dagen alle “must-sees” gedaan. Eigenlijk is alles een groot openluchtmuseum (of een filmdecor). Derde dag vertrokken naar Nargakot om op zo’n 2000 meter hoogte te genieten van de zonsondergang en –opgang over de Himalaya. Later naar Chitwan in het zuiden voor 3 dagen jungle. Bustocht van Kathmandu naar Chitwan is belevenis op zich. Eigenlijk ook het meest gevaarlijke tot nu toe. Er werd onderweg een bus uit het ravijn gevist, wat natuurlijk het gevoel van veiligheid niet echt verhoogd. In Chitwan jungletochten gemaakt te voet, per olifant en per kano. Vandaag aangekomen in Pokhara, mijn standplaats voor de komende zes weken. Ik weet niet waarop ik ooit mijn keuze voor Pokhara heb gebaseerd, maar het is een fantastische keuze geweest. Toen we vanmiddag bij het meer aan het lunchen waren omringd door de bergen wist ik dat ik het hier zeker naar mijn zin zal hebben. Ben benieuwd naar mijn gastgezin. Heb er zin in om back to basics te gaan. Eerst vast de komende vijf dagen oefenen met een trekking in de bergen, waar we slapen in theehuisjes. Kortom, een fantastisch land, super vriendelijke mensen, voel me volkomen op mijn gemak alsof ik hier al weken rondloop.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pokhara

Andrea Christofi - Nepal 2008

Recente Reisverslagen:

04 Oktober 2012

the day before

08 December 2008

De laatste dagen...

05 December 2008

Afscheid van Pokhara

28 November 2008

over geen schoolreisje, Anish, Sari's en andijvie

22 November 2008

Al een echte dorpsbewoner
Andrea

Actief sinds 12 Okt. 2008
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 24457

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 18 November 2012

Nepal 2012

29 September 2008 - 09 December 2008

Andrea Christofi - Nepal 2008

Landen bezocht: